- Garrantzitsua da gaizki dijoazten umeei motibatzea, beraien autestima igotzea (gelaren aurrean ere).
- Enpatia edukitzea ezinbestekoa da.
- Hilabeteren buruan, ikasleak ezagutzean, jakin bakoitzari nola tratatu, bere egoera eta kapazitatea kontuan hartuz. Denei ezin baitzaie berdin tratatu ez baitute kapazitate bera.
- Esfortzua baloratu behar zaie, bakoitzari bere kapazidadeen arabera exijitu.
- Tutoretzan umeenganako gertutasun gehiago sortzen denez, ona izan daiteke tutore izatea harremana hobetzeko.
- Gaur egun gehiago laguntzen zaie gaizki daudenei, lehen berriz, alde batera uzten zitzaien.
- Errespetuz tratatzea nahi baduzu, umeak ere errespetuz tratatu.
- Desmotibatuta daudenei egin kaso gehinbat (goraipatu, gauzak manipulatu) ondo dijoaztenak normalean motibatuta baitaude, ez dute arreta berezirik behar.
- Egoera ere kontuan hartu klasea ematerakoan (egun batzuetan egualdia dela eta adibidez umeek ez dute lan egiteko gogo gehiegi) umeen gogoa, listoia ere ez jarri goraegi.
- Dinamikak aldatu. Denbora gehiegi ez igaro gauza bakar batean, aspertu egingo dira bestela.
- Lankidetza bultzatu. Ez da erreza irakasle batzuk uste baitute uste asko daramatelako beti arrazoi dutela eta gazteek ere badute zer esana, haiei ere entzun behar zaie.
- Autoritatea landu egin behar da balore hori galdu egin delako.
- Baliabide asko gaizki dijoaztenei, lehen nabarmen bazterreratu horregatik asko etsi, egun, horiek motibatzen saiatu behar da.
- Gurasoak asko inplikatzen dira, batzuetan gehiegi, asko exajeratzen dituzte gauzak. Horregatik, ikasleez aparte ere fijatu zer nolako gurasoak tokatzen zaizkizun.
- Heziketa inportanteena etxekoa da, eskolan zerbait egin daiteke baina denbora gutxi igarotzen dute (5h.). Horregatik normalean etxean giro ona badago umea eskolan ondo joango da.
- Teknologiek gauza asko erraztu, umeei ere eramangarriagoa, motibagarria.
- Egiten dena saiatu ondo egiten; beti ezta lortuko baino behintzat saiatu ahalik eta ondoen egiten.
- Ikasi ahal den gehiena, gero lan egiteko badagoela denbora.
- Umeak asko aldatu dira.Gaur egungo haurrak gutxiago saiatzen dira, la ley del minimo esfuerzo delakoa dute buruan. Ez dago saiakeraren balioa, dena eskura ematea ohituta baitaude, esfortzu gutxirekin nahi dituzte gauzak lortu eta hori zati handi batean gurasoen errua da.
Egiten dena saiatu ondo egiten; beti ezta lortuko baino behintzat saiatu ahalik eta ondoen egiten.
martes, 8 de noviembre de 2011
Elkarrizketaren bidez ikasitakoak.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
Nik arrazoi! Ondo emankorra izan da!
ResponderEliminarGainera, zuk hemen idatzi bako beste batzuk ere badira; zihur.
Zorionak irakaslegaiari eta irakasleari