miércoles, 9 de noviembre de 2011

The pseudoscience of single-sex schooling


ESKEMA:                     

1.-SARRERA:
1.1.- Sexuz bereizitako (SB) eskolek zientziaren babesik ez.
1.2.- SB eskolek sexismoa eta estereotipoak indartu.
1.3.- SB ikasleek emaitza akademiko hobeak ateratzen dituzten frogarik ez.

2.- ABANTAILA AKADEMIKOAK ADIERAZTEN DITUEN DATU ENPIRIKO GUTXI:
2.1.- Politikoki begiratuz, SB eskolek emaitza hobeak beharko; hori frogatzerik ez (emaitza zalantzagarriak).
            2.2.- SB eskoletan sartzen diren ikasle asko aurreratuago.
2.3.- SB eskola bikainak egon arren, datu enpirikorik ez eskola hauen arrakasta antolakuntzagatik denik; kurrikulum zorrotzengatik baizik (hauek eskola mistoetan ere badaude).

3.- ADIMEN IKERKUNTZETAN ONDORIO ZEHATZIK EZ:
3.1.- Neurozientzilariek sexu desberdintasunak gizakion burmuinetan:
3.1.1.- Haurretan: desberdintasun hauek zerikusirik ez ikaskuntzarekin.
3.1.2- Helduetan: ikaskuntza metodoak eragindakorik ez; eta ez dira zertan   haurtzaroaren ondorio izan behar.
3.2.- SB eskolen erakunde bateko zuzendariaren arabera, neska eta mutilak separaturik nerbio sisteman ezberdintasunak daudelako:
                               3.2.1.- Irakasle kementsu eta bortitzekin sexu ezberdinen jarrera:
                                               3.2.1.1.- Mutilak: poztu eta motibatu.
                                               3.2.1.2.- Neskak: ikaratu.
                       3.2.1.3.- Ondorioa: mutilei era gogor batean eta neskei era maitekor batean irakatsi.

4.- GENEROA AZPIMARRATZEAREN ONDORIO NEGATIBOAK:
                4.1.- Irakasleen jarrera:
4.1.1.- Sexu banaketari garrantzi handia ematen badie, umeen aurkako sexuko kideekin egotea saihestuko dute.
4.1.2.- Etiketak jartzea: “egun on neska eta mutilak”.
                        4.1.3.- Ikasgelako antolakuntza: ilarak sexuen arabera egitea.
     4.2.- Bereizketa nabarmenagoa SB eskoletan: haurrek SB eskolak eta eskola mistoak ikusiz, gizakion ezaugarri muina dela konturatu, zeinaren arabera hezkuntza antolatzen den.  

5.- SB ESKOLEN KONTRAKO ARGUMENTU BATZUK:
5.1.- Neska eta mutilek era ausart eta seguru batean elkarrekin lan egiteko aukera murriztu.
5.2.- Erresuma Batuetan 40 inguruko gizonak dibortziatzeko joera handiagoa SB eskoletara  joanda; emakumeetan ordea, eraginik ez.



SINTESIA:
Testu honek, sexuz bereizitako hezkuntzaren inguruan hausnartzen du; haurrek sexuz bereizita ikasteak dituen abantaila eta desabantailez. Era berean, hezkuntza mistoa defendatzearen arrazoiak adierazten dizkigu, hori baita egilearen ustez benetan egokia dena. Hasteko, sexuz bereizitako eskolek duten zientziaren babes eza eta indartzera eramaten dituen sexismo eta estereotipoak aipatzen ditu. Sexuz bereiziriko ikasleen emaitza akademikoak hobeak direnik frogatzerik ez dagoela ere argi azaltzen digularik. Askotan, ikasle hauen arrakasta eskolak duen kurrikulumari zor baitzaio; kurrikulum hori eskola misto batean ere aplikatu daitekeelarik. Bestalde, neurozientzilariek ondorioztatu dutenaren arabera, sexu desberdintasunak daude gizakion burmuinetan, bai helduen eta baita haurrenetan ere. Baina, hala ere, desberdintasun hauek ikaskuntzarekin zerikusirik ez dutena defendatzen du. Era berean, neska eta mutilei modu ezberdin batean tratatu behar zaiela esaten du artikuluak aipatzen duen eta sexuz bereizitako eskolen aldeko erakunde baten zuzendari den gizon batek. Honen arrazoitzat, mutil eta nesken nerbio sistemaren ezberdintasunak hartzen dituelarik. Bukatzeko, generoa azpimarratzearen ondorio negatiboez hitz egiten du. Azpimarratze hau eskola mistoetan gertatzen bada ere (etiketak jarriaz, ilarak generoen arabera eginaz, etab.), sexuz bereizitako eskoletan nabarmenagoa dena defendatzen du. Izan ere, haurrek bi eskola motak ikusiaz, gizakion ezaugarri muina sexua dela konturatzen dira, zeinaren arabera hezkuntza antolatzen den. Momentuoro uzten du argi eskola mistoen aldekoa dena, horretarako argudio zehatzak emanez.




No hay comentarios:

Publicar un comentario