lunes, 21 de noviembre de 2011

Rosenthalen esperimentuari buruzko iruzkina

Benetan interesgarria iruditu zaidan testua izan da Hans zaldiaren kasua azaltzen duena. Irakurtzen ari nintzen heinean, harriturik utzi nau zaldiak zuen gaitasun hori, izan ere, gutxien espero nuena izan da erantzunera hurbiltzen zenean kolpeak emateari uzten ziola, galdera egin zion pertsonaren keinu eta mugimenduen arabera iristen zelarik ondorio horretara.

Hortik atera daiteken konklusioa harrigarria da, bigarren plano batean hainbat bat gauza transmititzeko joera izan dezakegulako konturatu gabe. Alde batetik oso baliagarria izan daitekeela esan dezakegu, Rosenthalen esperimentuari esker iritsitako ondoriora, hau da, nahiz eta ikasleen artean maila bera egon, talde bateko irakasleari espektatiba hobeak ematean, bigarren plano horretan seinale positiboak bidaltzen ari da ikasleei eta horrela hauen errendimendua hobetzen da. Baina horrek funtzionatu dezan gauzak ongi egin behar dira, bestela guztiz aurkakoa gertatzeko arriskua dagoelako. Ikasle talde normalarekiko zituzten espektatibak ez zirenez horren onak, irakasleek ikuspuntu baxuago batetik hartzen ituzten hauen emaitzak.

Oso baliagarria izan daiteken emaitza da Rosenthalen esperimentu horretatik ateratakoa, baina modu aproposean erabiltzen jakinda soilik, horrela, irakasleei bere ikasleekiko espektatiba onak izango dituztela zin egitearekin, hauen errendimendua areagotu daiteke.

1 comentario: